Kirándulás a Bükkben

Salákné Zsiros Mária

Az Esélyteremtő Óvoda uniós projektjének felajánlásával a tavalyi élményekkel teli diósgyőri várlátogatás és játszóház után idén is éltünk azzal a lehetőséggel, hogy óvodásainkkal kirándulást szervezzünk. Ezúttal is arra törekedtünk, hogy változatos, a gyerekek életkori sajátosságainak megfelelő legyen a program, legyen benne játék, felfedezés, mozgás.

Kirándulásunk első programja erdei vonatozás volt; többször ültünk már a kisvonaton, de most nyáron, nyitott vonattal utaztunk, s a vonal teljes hosszán végigmentünk, egészen a garadnai végállomásig. Útközben rengeteg új és eddig már ismert látnivalóval találkoztunk: megfigyelték a gyerekek, hogy milyen különbségek vannak a téli és a nyári erdő között, a nyitott kocsikban még nagyobb élmény volt az alagútban sikítani,  a termetes fák tetejéig látni, vagy a mellettünk lévő völgy mélységét megcsodálni.

Garadnán elvarázsolta a gyerekeket a Mókusodú, ami sajnos nem volt nyitva, de a körülötte lévő homokozós játszótér kárpótlást jelentett számukra.

Játszás után nekivágtunk a Pisztráng tanösvénynek, kezdve a Szövetség forrásával, ahol megtöltöttük italos palackjainkat friss vízzel. Madárcsicsergés, a fák lombjainak susogása kísérte utunkat; az ösvényre boruló fákon megfigyeltük a szújáratok labirintusát.

Utunkat autóbusszal folytattuk az újmassai Fazola-kohóig. Itt először letelepedtünk egy filagória alá, s jóízűen megebédeltünk, majd az őskohó körül bújócskáztak, fogócskáztak a gyerekek, s ezután megnéztük a Massa Múzeum érdekességeit, múltbeli tárgyakat, eszközöket.

A kirándulás záró "akkordja" fagyizás volt a szikszói cukrászdában, melyhez egyik "örökbe fogadónk", Eszter járult hozzá; köszönjük Eszter!

Köszönet a projekt munkatársainak is a megvalósítást segítő szervezésért, amely maradandó, kellemes élményt nyújtott a gyerekeknek.

img_20200724_120333img_20200724_120829bo0301_ 20200724_foto2img_20200724_124910img_20200724_131425